Home pedocs Search Navigationsstandort The latest 100 entries

The latest 100 entries

Suchmaske ein/ausblenden
your search as RSS-Feed your search as RSS-Feed pages: 1   
latest entries
Info Activation of the link or button above the search mask respectively the list of matching records will save current settings on your computer using a Cookie. Whenever you visit the search mask or list of records next, you will find all settings to be as you have saved them. You can define all selection lists and checkboxes individually and independently. Changes to your configuration can be saved any time and as often as you like, by activating the link. Here your can re-activate the original default settings of sorting..
  1. Schmidt-Lauff, Sabine [Hrsg.]; Felden, Heide von [Hrsg.]; Pätzold, Henning [Hrsg.] (2015): Transitionen in der Erwachsenenbildung. Gesellschaftliche, institutionelle und individuelle Übergänge. Opladen; Berlin; Toronto : Budrich 2015, 348 S. - (Schriftenreihe der Sektion Erwachsenenbildung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)) , Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Adult Education / Further Education
  2. Camilleri, Anthony Fisher; Poličnik, Jasmina; Sauli Miklavčič, Alicia Leonor; Alupei-Durach, Flavia; Nožica, Žarko; Chrást, Ondřej; Voldánová, Iva; Karpíšek, Michal; Dinya, László; Medve, Anna; Wéber, György; Racsko, Réka; Perényi, Petra (2006): Policy Challenges for Professional Higher Education in Central and South-Eastern Europe. Malta : Knowledge Innovation Centre 2006, 31 S., Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation, Higher Education
  3. Kemethofer, David (2016): Schildkamp, Kim, Lai, Mei Kuin & Earl, Lorna (Hrsg.). (2013). Databased decision making in education. Challenges and opportunities. [Rezension]. in: Journal for educational research online 8 (2016) 3, S. 231-234, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
  4. Bloh, Thiemo; Bloh, Bea (2016): Lehrerkooperation als Community of Practice - zur Bedeutung kollektiv-impliziter Wissensbestände für eine kooperationsbedingte Kompetenzentwicklung. in: Journal for educational research online 8 (2016) 3, S. 207-230, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
  5. Klug, Julia; Gerich, Mara; Schmitz, Bernhard (2016): Can teachers’ diagnostic competence be fostered through training and the use of a diary?. in: Journal for educational research online 8 (2016) 3, S. 184-206, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
  6. Wurster, Sebastian; Richter, Dirk (2016): Nutzung von Schülerleistungsdaten aus Vergleichsarbeiten und zentralen Abschlussprüfungen für Unterrichtsentwicklung in Brandenburger Fachkonferenzen. in: Journal for educational research online 8 (2016) 3, S. 159-183, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research
  7. Wimmer, Michael (2014): Antihumanismus, Transhumanismus, Posthumanismus: Bildung nach ihrem Ende. in: Kluge, Sven [Hrsg.]; Steffens, Gerd [Hrsg.]; Lohmann, Ingrid [Hrsg.]: Menschenverbesserung - Transhumanismus. Frankfurt am Main [u.a.] : Lang 2014, S. 237-265. - (Jahrbuch für Pädagogik; 2014), Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, General Educational Science
  8. Schmitt, Monja; Homuth, Christoph; Lorenz, Christian; Karwath, Claudia (2016): Erhöht eine Briefmarke den Rücklauf bei postalischen Befragungen?. in: Journal for educational research online 8 (2016) 3, S. 142-158, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research
  9. Üllen, Sanda; Markom, Christa (2016): Memories of migration(s) in school. in: Journal for educational research online 8 (2016) 3, S. 122-141, Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Social Science and Philosophy
  10. Weiß, Edgar (2013): Krise der Allgemeinen Pädagogik und allgemeine Krise der Pädagogik. Ein Versuch über Gegenwartssituation und Zukunftsperspektiven der Erziehungs- und Bildungswissenschaft. in: Salomon, David [Hrsg.]; Weiß, Edgar [Hrsg.]: Krisendiskurse. Frankfurt am Main [u.a.] : Lang 2013, S. 125-141. - (Jahrbuch für Pädagogik; 2013), Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, General Educational Science
  11. Bernhard, Armin (2015): Inklusion - Ein importiertes erziehungswissenschaftliches Zauberwort und seine Tücken. in: Kluge, Sven [Hrsg.]; Liesner, Andrea [Hrsg.]; Weiß, Edgar [Hrsg.]: Inklusion als Ideologie. Frankfurt am Main : Lang 2015, S. 109-119. - (Jahrbuch für Pädagogik; 2015), Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, General Educational Science, Special Needs Education
  12. Decker, Oliver; Grave, Tobias; Rothe, Katharina; Weißmann, Marliese; Kiess, Johannes; Brähler, Elmar (2012): Erziehungserfahrung, politische Einstellung und Autoritarismus - Ergebnisse der "Mitte"-Studien. in: Kluge, Sven [Hrsg.]; Lohmann, Ingrid [Hrsg.]: Schöne neue Leitbilder. Frankfurt, Main : Lang 2012, S. 267-304. - (Jahrbuch für Pädagogik; 2012), Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Educational Sociology
  13. Steffens, Karin (2011): Menschenrechte und schulische Bildung im Labyrinth der deutschen Einwanderungspolitik. in: Steffens, Gerd [Hrsg.]; Weiß, Edgar [Hrsg.]: Menschenrechte und Bildung. Frankfurt, Main : Lang 2011, S. 271-285. - (Jahrbuch für Pädagogik; 2011), Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
  14. Feltes, Torsten; Salomon, David (2010): Zur Kritik der empirischen Grundlagen gegenwärtiger Schulleistungsstudien. in: Dust, Martin [Hrsg.]; Mierendorff, Johanna [Hrsg.]: "Der vermessene Mensch". Ein kritischer Blick auf Messbarkeit, Normierung und Standardisierung. Frankfurt, Main : Lang 2010, S. 141-156. - (Jahrbuch für Pädagogik; 2010), Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
  15. O'Keeffe, Molly; Garcia Iriarte, Edurne; Kubiak, John; O'Doherty, Siobhain; Murphy, Tomás (2016): The impact and journey of the Certificate in Contemporary Living (CCL) – a third level course for adults with intellectual disabilities at Trinitiy College,Dublin (Ireland). in: Buchner, Tobias [Hrsg.]; Koenig, Oliver [Hrsg.]; Schuppener, Saskia [Hrsg.]: Inklusive Forschung. Gemeinsam mit Menschen mit Lernschwierigkeiten forschen. Bad Heilbrunn : Klinkhardt 2016, S. 306-319, Article (from a serial), Peer-Review, Special Needs Education, Higher Education
  16. Gaus, Detlef (2015): Jeder nach seinen Möglichkeiten, jedem nach seinen Bedürfnissen. Gerechtigkeitskonzepte und schulische Inklusion. in: Pädagogische Rundschau 69 (2015) 2, S. 185-198, Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Special Needs Education
  17. Weishaupt, Horst (2014): Erziehungswissenschaft und Erziehungswirklichkeit. Ein Essay. in: Pädagogische Rundschau 68 (2014) 4, S. 475-490, Article (journal), (Verlags-)Lektorat, General Educational Science
  18. Laier, Bastian; Demski, Denise; Ackeren, Isabell van; Clausen, Marten; Preisendörfer, Peter (2016): Die Bedeutung sozialer Netzwerke von Lehrkräften für evidenzbasiertes Handeln im schulischen Kontext. in: Journal for educational research online 8 (2016) 3, S. 100-121, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
  19. Standop, Jutta (2011): Eine Theorie der Hausaufgaben? Defizite eines Selbstverständnisses in der Ausbildung und Ausübung des Lehrerberufes und Prämissen einer theoretischen Implementierung in die Unterrichtsdidaktik. in: Pädagogische Rundschau 65 (2011) 1, S. 75-93, Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
  20. Stump, Martin; Zlatkin-Troitschanskaia, Olga; Mater, Olga (2016): The effects of transformational leadership on teachers’ data use. in: Journal for educational research online 8 (2016) 3, S. 80-99, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
  21. Zlatkin-Troitschanskaia, Olga; Förster, Manuel; Preuße, Daja; Mater, Olga (2016): The relationship between teachers’ evidence-based actions and communication, cooperation, and participation structures at schools. in: Journal for educational research online 8 (2016) 3, S. 59-79, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
  22. Demski, Denise; Ackeren, Isabell van; Clausen, Marten (2016): Zum Zusammenhang von Schulkultur und evidenzbasiertem Handeln - Befunde einer Erhebung mit dem „Organizational Culture Assessment Instrument“. in: Journal for educational research online 8 (2016) 3, S. 39-58, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
  23. Schluß, Henning (2010): Der Beitrag der empirischen Bildungsforschung zur Bildungstheorie et vice versa. in: Pädagogische Rundschau 64 (2010) 3, S. 233-244, Article (journal), (Verlags-)Lektorat, General Educational Science, Empirical Educational Research
  24. Dormann, Christian; Binnewies, Carmen; Koch, Anna Rosa; Ackeren, Isabell van; Clausen, Marten; Preisendörfer, Peter; Schmidt, Uwe; Zlatkin-Troitschanskaia, Olga (2016): Transferring best evidence into practice: assessment of evidence-based school management. in: Journal for educational research online 8 (2016) 3, S. 14-38, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
  25. Zlatkin-Troitschanskaia, Olga (2016): Evidence-based actions within the multilevel system of schools - requirements, processes, and effects (EviS). Special issue editorial. in: Journal for educational research online 8 (2016) 3, S. 5-13, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
  26. Gantner, Stefan; Großschedl, Jörg; Chakraverty, Devasmita; Harms, Ute (2016): Assessing what prospective laboratory assistants in biochemistry and cell biology know: development and validation of the test instrument PROKLAS. in: Empirical research in vocational education and training 8 (2016) 3, 20 S., Article (journal), Peer-Review, Adult Education / Further Education, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
  27. Nick, Sabine; Ruppersberg, Klaus; Peper-Bienzeisler, Renate (2016): Teste dein Wissen mit Aufgaben aus der ChemieOlympiade! Rund um den Harnstoff - von Friedrich Woehler bis AdBlue(R). in: Chemie konkret 23 (2016) 1, S. 40-41, Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
  28. Nick, Sabine; Ruppersberg, Klaus; Peper-Bienzeisler, Renate (2016): Teste dein Wissen mit Aufgaben aus der ChemieOlympiade! Enantiomere - gibt es eine bessere Hälfte? (Teil I). in: Chemie konkret 23 (2016) 3, S. 145-146, Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
  29. Nick, Sabine; Ruppersberg, Klaus; Peper-Bienzeisler, Renate (2016): Teste dein Wissen mit Aufgaben aus der ChemieOlympiade! Bioleaching: Kleine Helfer im Bergwerk. in: Chemie konkret 23 (2016) 2, S. 93-94, Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
  30. Neumann Anna; Renner, Ilona (2016): Barrieren für die Inanspruchnahme Früher Hilfen. Die Rolle der elterlichen Steuerungskompetenz. in: Bundesgesundheitsblatt, Gesundheitsforschung, Gesundheitsschutz 59 (2016) 10, S. 1281-1291, Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Social Work and Social Pedagogy, Early Childhood Education and Care
  31. Schmidt, Fabian T. C.; Retelsdorf, Jan (2016): A new measure of reading habit: Going beyond behavioral frequency. in: Frontiers in Psychology 7 (2016), S. 1-8, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research
  32. Neubrand, Charlotte; Borzikowsky, Christoph; Harms, Ute (2016): Adaptive prompts for learning Evolution with worked examples - Highlighting the students between the "novices" and the "experts" in a classroom. in: International journal of environmental and science education 11 (2016) 14, S. 6774-6795, Article (journal), Peer-Review, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
  33. Adick, Christel (2012): Transnationale Bildungsorganisationen: Global Players in einer Global Governance Architektur?. in: Tertium comparationis 18 (2012) 1, S. 82-107, Article (journal), Peer-Review, Comparative Education, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
  34. Wernecke, Ulrike; Schwanewedel, Julia; Schütte, Kerstin; Harms, Ute (2016): Wie wird Energie im Biologieschulbuch dargestellt? Entwicklung eines Kategoriensystems und exemplarische Anwendung auf eine Schulbuchreihe. in: Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 22 (2016) 1, S. 215-229, Article (journal), Peer-Review, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
  35. Ropohl, Mathias Jan; Schönau, Katharina; Parchmann, Ilka (2016): Welche Wünsche und Erwartungen haben Lehrkräfte an aktuelle Forschung als Gegenstand von Fortbildungsveranstaltungen? Ergebnisse einer Befragung im Rahmen des Fortbildungsprogramms "Transfer Wissenschaft - Schule". in: Chemie konkret 23 (2016) 1, S. 25-33, Article (journal), Peer-Review, Adult Education / Further Education, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
  36. Rönnebeck, Silke; Bernholt, Sascha; Ropohl, Mathias Jan (2016): Searching for a common ground - a literature review of empirical research on scientific inquiry activities. in: Studies in science education 52 (2016) 2, S. 161-197, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
  37. Blankenburg, Janet Susan; Höffler, Tim Niclas; Peters, Heide; Parchmann, Ilka (2016): The effectiveness of a project day to introduce sixth grade students to science competitions. in: Research in Science & Technological Education 34 (2016) 3, S. 342-358, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
  38. Yao, Jian-Xin; Guo, Yu-Ying; Neumann, Knut (2016): Towards a hypothetical learning progression of scientific explanation. in: Asia-Pacific science education 2 (2016) 4, S. 1-17, Article (journal), Peer-Review, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
  39. Schwichow, Martin Geert; Croker, Steve; Zimmerman, Corinne; Höffler, Tim Niclas; Härtig, Hendrik (2016): Teaching the control-of-variables strategy: A meta-analysis. in: Developmental Review 39 (2016) 1, S. 37-63, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
  40. Fleckenstein, Johanna; Leucht, Michael; Pant, Hans Anand; Köller, Olaf (2016): Proficient beyond borders: assessing non-native speakers in a native speakers’ framework. in: Large-scale assessments in education 4 (2016) 1, S. 1-19, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature
  41. Grund, Simon; Lüdtke, Oliver; Robitzsch, Alexander (2016): Multiple imputation of multilevel missing data: An introduction to the R package pan. in: SAGE Open 6 (2016) 4, S. 1-17, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research
  42. Theyßen, Heike; Schecker, Horst; Neumann, Knut; Eickhorst, Bodo; Dickmann, Martin (2016): Messung experimenteller Kompetenz – ein computergestützter Experimentiertest. in: PhyDid A, Physik und Didaktik in Schule und Hochschule 15 (2016) 1, S. 26-48, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
  43. Rausch, Andreas; Warwas, Julia; Jost, Heike (2016): Die Beurteilung kaufmännischer Auszubildender in der betrieblichen Praxis – Eine explorative Studie bei Industrie- und Bankkaufleuten. in: Seifried, Jürgen [Hrsg.]; Seeber, Susan [Hrsg.]; Ziegler, Birgit [Hrsg.]: Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2016. Opladen; Berlin ; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2016, S. 205-222. - (Schriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)), Article (from a serial), Peer-Review, Empirical Educational Research, Vocational Education and Training
  44. Helm, Christoph; Mayer, Stefanie Antonia (2016): Fachdidaktisches Wissen im Rechnungswesen – Befunde einer Onlinebefragung aus Österreich. in: Seifried, Jürgen [Hrsg.]; Seeber, Susan [Hrsg.]; Ziegler, Birgit [Hrsg.]: Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2016. Opladen; Berlin ; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2016, S. 171-188. - (Schriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)), Article (from a serial), Peer-Review, Empirical Educational Research, Vocational Education and Training
  45. Müller, Stefen (2014): "Was kostet ein Punkt bei Ihnen, bitte?". Workload an der TU Kaiserslautern. Kaiserslautern : Zentrum für Lehrerbildung 2014, 4 S., Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Empirical Educational Research, Higher Education
  46. Greiten, Silvia (2016): Empfehlungen zur Einführung des Drehtürmodells. in: Greiten, Silvia [Hrsg.]: Das Drehtürmodell in der schulischen Begabtenförderung. Studienergebnisse und Praxiseinblicke aus Nordrhein-Westfalen. Frankfurt : Karg-Stiftung 2016, S. 82-85. - (Karg Hefte. Beiträge zur Begabtenförderung und Begabungsforschung; 9), Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
  47. Greiten, Silvia (2016): Das Drehtürmodell aus Sicht von Schülerinnen und Schülern. in: Greiten, Silvia [Hrsg.]: Das Drehtürmodell in der schulischen Begabtenförderung. Studienergebnisse und Praxiseinblicke aus Nordrhein-Westfalen. Frankfurt : Karg-Stiftung 2016, S. 70-81. - (Karg Hefte. Beiträge zur Begabtenförderung und Begabungsforschung; 9), Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
  48. Badners, Petra (2016): Porträt zum Drehtürmodell an der Grundschule Sickingmühle, Marl. in: Greiten, Silvia [Hrsg.]: Das Drehtürmodell in der schulischen Begabtenförderung. Studienergebnisse und Praxiseinblicke aus Nordrhein-Westfalen. Frankfurt : Karg-Stiftung 2016, S. 66-68. - (Karg Hefte. Beiträge zur Begabtenförderung und Begabungsforschung; 9), Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
  49. Holberg, Stephanie (2016): Das Drehtürmodell an der Katholischen Grundschule Overberg. in: Greiten, Silvia [Hrsg.]: Das Drehtürmodell in der schulischen Begabtenförderung. Studienergebnisse und Praxiseinblicke aus Nordrhein-Westfalen. Frankfurt : Karg-Stiftung 2016, S. 63-65. - (Karg Hefte. Beiträge zur Begabtenförderung und Begabungsforschung; 9), Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
  50. Schnepp, Beate; Block, Dorothe (2016): Inklusion - auch für gute Schülerinnen und Schüler eine Herausforderung. Das Drehtürprojekt an der Gesamtschule Barmen. in: Greiten, Silvia [Hrsg.]: Das Drehtürmodell in der schulischen Begabtenförderung. Studienergebnisse und Praxiseinblicke aus Nordrhein-Westfalen. Frankfurt : Karg-Stiftung 2016, S. 60-62. - (Karg Hefte. Beiträge zur Begabtenförderung und Begabungsforschung; 9), Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
  51. Gieseke, Carolin (2016): Wie das Drehtürmodell an unsere Schule kam und dort weiterentwickelt wurde. Porträt zum Drehtürmodell des Annette-von-Droste-Hülshoff-Gymnasiums, Münster. in: Greiten, Silvia [Hrsg.]: Das Drehtürmodell in der schulischen Begabtenförderung. Studienergebnisse und Praxiseinblicke aus Nordrhein-Westfalen. Frankfurt : Karg-Stiftung 2016, S. 54-59. - (Karg Hefte. Beiträge zur Begabtenförderung und Begabungsforschung; 9), Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
  52. Schmitz-Wimmer, Ursula (2016): Porträt zum Drehtürmodell am Carl-Fuhlrott-Gymnasium, Wuppertal. in: Greiten, Silvia [Hrsg.]: Das Drehtürmodell in der schulischen Begabtenförderung. Studienergebnisse und Praxiseinblicke aus Nordrhein-Westfalen. Frankfurt : Karg-Stiftung 2016, S. 52-53. - (Karg Hefte. Beiträge zur Begabtenförderung und Begabungsforschung; 9), Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
  53. Greiten, Silvia (2016): Das Drehtürmodell im Schulentwicklungsprozess der Begabtenföderung. Studie zum Drehtürmodell in Nordrhein-Westfalen. in: Greiten, Silvia [Hrsg.]: Das Drehtürmodell in der schulischen Begabtenförderung. Studienergebnisse und Praxiseinblicke aus Nordrhein-Westfalen. Frankfurt : Karg-Stiftung 2016, S. 30-45. - (Karg Hefte. Beiträge zur Begabtenförderung und Begabungsforschung; 9), Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
  54. Greiten, Silvia (2016): Typen von Drehtürmodellen in NRW. Rekonstruktionen aus einer Fragebogen-Studie. in: Greiten, Silvia [Hrsg.]: Das Drehtürmodell in der schulischen Begabtenförderung. Studienergebnisse und Praxiseinblicke aus Nordrhein-Westfalen. Frankfurt : Karg-Stiftung 2016, S. 21-29. - (Karg Hefte. Beiträge zur Begabtenförderung und Begabungsforschung; 9), Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
  55. Greiten, Silvia (2016): Das "Drehtürmodell"- theoretische Grundlagen und Weiterentwicklung. in: Greiten, Silvia [Hrsg.]: Das Drehtürmodell in der schulischen Begabtenförderung. Studienergebnisse und Praxiseinblicke aus Nordrhein-Westfalen. Frankfurt : Karg-Stiftung 2016, S. 8-19. - (Karg Hefte. Beiträge zur Begabtenförderung und Begabungsforschung; 9), Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Educational Sociology
  56. Strobel, Benjamin; Saß, Steffani; Lindner, Marlit Annalena; Köller, Olaf (2016): Do graph readers prefer the graph type most suited to a given task? Insights from eye tracking. in: Journal of Eye Movement Research 9 (2016) 4, S. 1-15, Article (journal), Peer-Review, Educational Psychology
  57. Sorge, Stefan; Petersen, Stefan; Neumann, Knut (2016): Die Bedeutung der Studierfähigkeit für den Studienerfolg im 1. Semester in Physik. in: Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 22 (2016) 1, S. 165-180, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
  58. Mešić, Vanes; Hajder, Erna; Neumann, Knut; Erceg, Nataša (2016): Comparing different approaches to visualizing light waves: An experimental study on teaching wave optics. in: Physical Review Physics Education Research 12 (2016) 1, S. 010135-1-010135-18, Article (journal), Peer-Review, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
  59. Arnold, Julia; Kremer, Kerstin; Mayer, Jürgen (2016): Concept Cartoons als diskursiv-reflexive Szenarien zur Aktivierung des Methodenwissens beim Forschenden Lernen. in: Biologie Lehren und Lernen – Zeitschrift für Didaktik der Biologie (ZDB) 20 (2016) 1, S. 33-43, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
  60. Hillebrecht, Lena (2016): Entwicklung eines Modells zur Beurteilung der Qualität von berufsbegleitenden Studiengängen. in: Seifried, Jürgen [Hrsg.]; Seeber, Susan [Hrsg.]; Ziegler, Birgit [Hrsg.]: Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2016. Opladen; Berlin ; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2016, S. 155-170. - (Schriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)), Article (from a serial), Peer-Review, Empirical Educational Research, Higher Education
  61. Gronewold, Julia K. (2016): Struktur und Organisation berufsbegleitender MINT Studiengänge. in: Seifried, Jürgen [Hrsg.]; Seeber, Susan [Hrsg.]; Ziegler, Birgit [Hrsg.]: Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2016. Opladen; Berlin ; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2016, S. 141-154. - (Schriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)), Article (from a serial), Peer-Review, Empirical Educational Research, Higher Education
  62. Bach, Alexandra (2016): Nutzung von digitalen Medien an berufsbildenden Schulen – Notwendigkeit, Rahmenbedingungen, Akzeptanz und Wirkungen. in: Seifried, Jürgen [Hrsg.]; Seeber, Susan [Hrsg.]; Ziegler, Birgit [Hrsg.]: Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2016. Opladen; Berlin ; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2016, S. 107-123. - (Schriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)), Article (from a serial), Peer-Review, Vocational Education and Training, Media Education
  63. Retter, Hein (2016): Transcendent and tragic aspects of American philosophy: Religiöse Vielfalt im amerikanischen Pragmatismus – neue Einsichten. in: International dialogues on education: past and present 3 (2016) 3, S. 102-122, Article (journal), Peer-Review, History of Education, Comparative Education
  64. Retter, Hein (2016): Religion, Toleranz, Rassismus im Wirkungsspektrum der Philosophie John Deweys – mit einem Seitenblick auf 100 Jahre "Demokratie und Erziehung“. in: International dialogues on education: past and present 3 (2016) 2, S. 20-47, Article (journal), Peer-Review, History of Education, Philosophy of Education
  65. Mesl, Nina; Kodele, Tadeja (2016): Co-creating desired outcomes and strengthening the resilience of multi-challenged families. in: CEPS Journal 6 (2016) 4, S. 51-72, Article (journal), Peer-Review, Social Work and Social Pedagogy
  66. Dobischat, Rolf; Schäfer, Andy; Schmidt, Christian; Wahle, Manfred; Walter, Marcel (2016): Berufslaufbahnkonzepte: Instrumente zur Weiterentwicklung des Berufsbildungssystems?. in: Seifried, Jürgen [Hrsg.]; Seeber, Susan [Hrsg.]; Ziegler, Birgit [Hrsg.]: Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2016. Opladen; Berlin ; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2016, S. 59-72. - (Schriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)), Article (from a serial), Peer-Review, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation, Vocational Education and Training
  67. Gonon, Philipp; Zehnder, Lea (2016): Die Berufsbildung der Schweiz als permanenter Kompromissbildungsprozess. in: Seifried, Jürgen [Hrsg.]; Seeber, Susan [Hrsg.]; Ziegler, Birgit [Hrsg.]: Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2016. Opladen; Berlin ; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2016, S. 43-58. - (Schriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)), Article (from a serial), Peer-Review, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation, Vocational Education and Training
  68. Lassnigg, Lorenz (2016): „Duale“ oder „dualistische“ Berufsbildung: Gemeinsamkeiten und Unterschiede Österreich-Schweiz-Deutschland. in: Seifried, Jürgen [Hrsg.]; Seeber, Susan [Hrsg.]; Ziegler, Birgit [Hrsg.]: Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2016. Opladen; Berlin ; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2016, S. 23-42. - (Schriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)), Article (from a serial), Peer-Review, Vocational Education and Training
  69. Kampa, Nele; Köller, Olaf (2016): German national proficiency scales in biology: Internal structure, relations to general cognitive abilities and verbal skills. in: Science education 100 (2016) 5, S. 903-922, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
  70. Blankenburg, Janet Susan; Höffler, Tim Niclas; Parchmann, Ilka (2016): Fostering today what is needed tomorrow: Investigating students’ interest in science. in: Science education 100 (2016) 2, S. 364-391, Article (journal), Peer-Review, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
  71. Greiten, Silvia (2016): Interview mit Prof. Dr. Christian Fischer. in: Greiten, Silvia [Hrsg.]: Das Drehtürmodell in der schulischen Begabtenförderung. Studienergebnisse und Praxiseinblicke aus Nordrhein-Westfalen. Frankfurt : Karg-Stiftung 2016, S. 47-51. - (Karg Hefte. Beiträge zur Begabtenförderung und Begabungsforschung; 9), Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
  72. Funke, Linda; Kähler, Jana; Hahn, Inga (2016): NEPS technical report for science: Scaling results of starting cohort 3 in 6th grade. Bamberg : Leibniz Institute for Educational Trajectories 2016, 28 S. - (NEPS Survey Paper; 5) , Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
  73. Hahn, Inga; Kähler, Jana (2016): NEPS technical report for science: Scaling results of starting cohort 4 in 11th grade. Bamberg : Leibniz Institute for Educational Trajectories, National Educational Panel Study 2016, 27 S. - (NEPS Survey Paper; 6) , Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
  74. Bos, Wilfried; Pietsch, Marcus; List, Marit Kristine; Guill, Karin; Gröhlich, Carola; Scharenberg, Katja; Wendt, Heike (2016): KESS 4: Skalenhandbuch zur Dokumentation der Erhebungsinstrumente. Kiel : Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften (IPN) an der Universität Kiel 2016, 220 S., Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
  75. Göllner, Richard; Wagner, Wolfgang; Klieme, Eckhard; Lüdtke, Oliver; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich (2016): Erfassung der Unterrichtsqualität mithilfe von Schülerurteilen: Chancen, Grenzen und Forschungsperspektiven. in: Bundesministerium für Bildung und Forschung [Hrsg.]: Forschungsvorhaben in Ankopplung an Large-Scale-Assessments. Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung 2016, S. 63-82. - (Bildungsforschung; 44), Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
  76. Schroeter, Burkhard; Bernholt, Sascha; Härtig, Hendrik; Klinger, Udo; Parchmann, Ilka (2016): Naturwissenschaftlicher Unterricht (Biologie, Chemie, Physik). in: Siege, Hannes [Hrsg.]; Schreiber, Jörg-Robert [Hrsg.]: Orientierungsrahmen für den Lernbereich globale Entwicklung im Rahmen einer Bildung für nachhaltige Entwicklung. Ein Beitrag zum Weltaktionsprogramm "Bildung für nachhaltige Entwicklung". 2., aktualisierte und erweiterte Auflage. Berlin : Cornelsen 2016, S. 373-397, Article (from a serial), Review-Status unbekannt, Teaching Didactics/General Educational Topics, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
  77. Nagy, Gabriel; Frey, Andreas; Nagengast, Benjamin; Becker, Michael; Rose, Norman (2016): Itempositionseffekte in Large-Scale-Assessments. in: Bundesministerium für Bildung und Forschung [Hrsg.]: Forschungsvorhaben in Ankopplung an Large-Scale-Assessments. Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung 2016, S. 121-139. - (Bildungsforschung; 44), Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research
  78. van den Ham, Ann-Katrin; Ehmke, Timo; Hahn, Inga; Wagner, Helene; Schöps, Katrin (2016): Mathematische und naturwissenschaftliche Kompetenz in PISA, im IQB-Ländervergleich und in der National Educational Panel Study (NEPS) – Vergleich der Rahmenkonzepte und der dimensionalen Struktur der Testinstrumente. in: Bundesministerium für Bildung und Forschung [Hrsg.]: Forschungsvorhaben in Ankopplung an Large-Scale-Assessments. Stand August 2016. Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung 2016, S. 140-160. - (Bildungsforschung; 44), Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research
  79. Scharmanski, Sara; Renner, Ilona (2016): Familiäre Ressourcen und Hilfebedarfe erfassen: Zur Reliabilität und Validität des Systematischen Explorations- und Verlaufsinventars für Gesundheitsfachkräfte in den Frühen Hilfen (SEVG). in: Zeitschrift für Evidenz, Fortbildung und Qualität im Gesundheitswesen 110 (2016) 118-119, S. 1-9, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Early Childhood Education and Care
  80. Schäffer, Dennis (2016): Studierende begleiten Professor*innen – Ausbildungskonzept für studentische E-Learning-Berater*innen. in: Ternes, Doris [Hrsg.]; To, Kieu-Anh [Hrsg.]; Eller-Studzinsky, Bettina [Hrsg.]: TeachingXchange. Innovative Lehrideen und -formate an der Hochschule Ostwestfalen-Lippe. Lemgo : KOM Institut für Kompetenzentwicklung der Hochschule OWL 2016, S. 111-126. - (TeachingXchange; 1), Article (from a serial), Peer-Review, Media Education, Teaching Didactics
  81. Aufschnaiter,Claudia von; Cappell,Janine; Dübbelde,Gabi; Ennemoser,Marco; Mayer,Jürgen; Stiensmeier-Pelster,Joachim; Sträßer,Rudolf; Wolgast,Anett (2015): Diagnostische Kompetenz - Theoretische Überlegungen zu einem zentralen Konstrukt der Lehrerbildung. in: Zeitschrift für Pädagogik (2015) 5, S. 738-758 , Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
  82. Häfeli, Kurt; Hättich, Achim; Schellenberg, Claudia; Schmaeh, Nicolas (2015): Gründe für zunehmende vertikale Geschlechtersegregation im Erwachsenenalter. in: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 37 (2015) 2, S. 341-360, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Gender Studies and Education
  83. Berweger, Simone; Kappler, Christa; Keck Frei, Andrea; Bieri Buschor, Christine (2015): Geschlechtsuntypische Laufbahnpläne. Wie interessant ist der Lehrerberuf für Gymnasiasten?. in: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 37 (2015) 2, S. 321-339, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Gender Studies and Education
  84. Vogt, Franziska; Nentwich, Julia; Tennhoff, Wiebke (2015): Doing und Undoing Gender in Kinderkrippen: Eine Videostudie zu den Interaktionen von Kinderbetreuenden mit Kindern. in: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 37 (2015) 2, S. 227-247, Article (journal), Peer-Review, Early Childhood Education and Care, Gender Studies and Education
  85. Smajdek, Anamarija; Selan, Jurij (2016): The impact of active visualisation of high school students on the ability to memorise verbal definitions. in: CEPS Journal 6 (2016) 4, S. 163-186, Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Educational Psychology
  86. Mesl, Nina (2016): Roel Bowkamp and Sonja Bowkamp in collaboration with Clara Bartelds (2014). Blizu doma [Close to Home]. Ljubljana: Znanstvena zalozba Filozofske fakultete, Pedagoska fakulteta, Institut za druzinsko terapijo. [Book review]. in: CEPS Journal 6 (2016) 4, S. 187-190, Article (journal), Peer-Review, Social Work and Social Pedagogy
  87. Hartnack, Florian (2017): Leibliche Didaktik. Bildungsprozesse aus leibphänomenologischer Perspektive. 2017, 8 S., Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, General Educational Science, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
  88. Askerc Veniger, Katarina (2016): University teachers’ opinions about higher education pedagogical training courses in Slovenia. in: CEPS Journal 6 (2016) 4, S. 141-161, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Higher Education
  89. Razpotnik, Spela; Turnsek, Nada; Rapus Pavel, Jana; Poljsak Skraban, Olga (2016): Lifeworld-oriented family support. in: CEPS Journal 6 (2016) 4, S. 115-139, Article (journal), Peer-Review, Social Work and Social Pedagogy
  90. Carlisle People First Research Team Ltd. (2016): Who we are and what we do. in: Buchner, Tobias [Hrsg.]; Koenig, Oliver [Hrsg.]; Schuppener, Saskia [Hrsg.]: Inklusive Forschung. Gemeinsam mit Menschen mit Lernschwierigkeiten forschen. Bad Heilbrunn : Klinkhardt 2016, S. 69-76, Article (from a serial), Peer-Review, Special Needs Education, Higher Education
  91. Goethals, Tina; Van Hove, Geert; Van Breda, Lien; De Schauwer, Elisabeth (2016): Researching together: voice as a guide in research. in: Buchner, Tobias [Hrsg.]; Koenig, Oliver [Hrsg.]; Schuppener, Saskia [Hrsg.]: Inklusive Forschung. Gemeinsam mit Menschen mit Lernschwierigkeiten forschen. Bad Heilbrunn : Klinkhardt 2016, S. 199-215, Article (from a serial), Peer-Review, Special Needs Education, Higher Education
  92. Kellett, Mary (2016): Making it happen: young people with learning difficulties undertaking their own research. in: Buchner, Tobias [Hrsg.]; Koenig, Oliver [Hrsg.]; Schuppener, Saskia [Hrsg.]: Inklusive Forschung. Gemeinsam mit Menschen mit Lernschwierigkeiten forschen. Bad Heilbrunn : Klinkhardt 2016, S. 260-276, Article (from a serial), Peer-Review, Special Needs Education, Higher Education
  93. Nind, Melanie (2016): Towards a second generation of inclusive research. in: Buchner, Tobias [Hrsg.]; Koenig, Oliver [Hrsg.]; Schuppener, Saskia [Hrsg.]: Inklusive Forschung. Gemeinsam mit Menschen mit Lernschwierigkeiten forschen. Bad Heilbrunn : Klinkhardt 2016, S. 186-198, Article (from a serial), Peer-Review, Special Needs Education, Higher Education
  94. Loch, Ulrike (2016): The family as a place of education. Between a school-centred focus on education and family needs. in: CEPS Journal 6 (2016) 4, S. 93-113, Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Social Work and Social Pedagogy
  95. Williams, Val (2016): Being a rearcher with intellectual disabilities: the hallmarks of inclusive research in action. in: Buchner, Tobias [Hrsg.]; Koenig, Oliver [Hrsg.]; Schuppener, Saskia [Hrsg.]: Inklusive Forschung. Gemeinsam mit Menschen mit Lernschwierigkeiten forschen. Bad Heilbrunn : Klinkhardt 2016, S. 231-246, Article (from a serial), Peer-Review, Special Needs Education, Higher Education
  96. Starcevic, Jelena; Dimitrijevic, Bojana; Macura Milovanovic, Suncica (2016): Rethinking the role of pedagogical assistants: establishing cooperation between Roma families and schools in Serbia. in: CEPS Journal 6 (2016) 4, S. 73-91, Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Social Work and Social Pedagogy
  97. Turnsek, Nada; Poljsak Skraban, Olga; Razpotnik, Spela; Rapus Pavel, Jana (2016): Challenges and responses to the vulnerability of families in a preschool context. in: CEPS Journal 6 (2016) 4, S. 29-49, Article (journal), Peer-Review, Social Work and Social Pedagogy, Early Childhood Education and Care
  98. Bauer, Petra; Wiezorek, Christine (2016): "Vulnerable families": reflections on a difficult category. in: CEPS Journal 6 (2016) 4, S. 11-28, Article (journal), Peer-Review, Social Work and Social Pedagogy
  99. Petko, Dominik; Egger, Nives (2015): Wer braucht Bildungsserver? Eine Studie zu Bekanntheit und Nutzung des Schweizerischen Bildungsservers im Vergleich verschiedener Nutzergruppen mit unterschiedlicher Medienaffinität. in: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 37 (2015) 3, S. 526-545, Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
  100. Buysse, Alexandre A.J. (2015): Contrôle attentionnel lors des régulations. Une autre manière de concevoir l’attention exigée durant les apprentissages. in: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 37 (2015) 3, S. 502-525, Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Educational Psychology

pages: 1