Home pedocs Search Navigationsstandort pedocs - details

pedocs - details

Article (journal) accessible at
URN:


Title: Lernziele und deren Bedeutung im Unterricht
Author:
Source: Neue Didaktik (2010) 2, S. 10-24
Document:
Keywords (German): Unterricht; Curriculum; Lernziel; Lernzielfindung; Didaktik; Lehren; Lernen; Affektives Lernziel; Kognitives Lernziel; Psychomotorische Entwicklung; Wissen; Wissensanwendung; Verstehen; Analyse; Synthese; Schüler; Unterrichtsziel
Pedagogical sub-discipline: Curriculum and Teaching / School Pedagogy; Teaching Didactics/General Educational Topics
Corporate Contributors: Departement für deutschsprachige Lehrerausbildung an der Babes-Bolyai Universität Klausenburg
Document type: Article (journal)
ISSN: 1843-7133
Language: German
Year of creation:
review status: publishing house lectorship
Abstract (German): Die Formulierung von Lernzielen ist eine Herausforderung für Junglehrer und Lehramtsstudenten. Im einleitenden Teil versucht die Autorin, die Unterschiede zwischen Lehr- und Lernzielen vorzustellen, mit Bezug zum Lehrplan und Curriculum. Weiter wird eine Taxonomie der Lernziele angeführt, [danach folgen] die […] Anweisungen zu deren Formulierung. Am Ende wird eine Liste von Verben, die bei der Formulierung der Lernziele anwendbar ist, angeführt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English): Establishing learning objectives (Lernziel) is a challenge for the debutant teachers and students undertaking courses in the pedagogy module. In the first part of the article the author tries to differentiate between teaching and learning objectives and to establish their connection with the curriculum and the didactic activity. In what follows, the paper gives us the taxonomy of learning objectives and a series of rules for their formulation. In addition a list of useful verbs for the formulation of learning objectives is also presented. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal: Neue Didaktik Jahr: 2010
Statistics: Number of document requests
Checksums: checksum comparison as proof of integrity
Date of publication: 26.02.2013
Suggested Citation: Velica, Ioana: Lernziele und deren Bedeutung im Unterricht - In: Neue Didaktik (2010) 2, S. 10-24 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-58593