search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
TitleLernziele und deren Bedeutung im Unterricht
Author
SourceNeue Didaktik (2010) 2, S. 10-24
Document
Keywords (German)Unterricht; Curriculum; Lernziel; Lernzielfindung; Didaktik; Lehren; Lernen; Affektives Lernziel; Kognitives Lernziel; Psychomotorische Entwicklung; Wissen; Wissensanwendung; Verstehen; Analyse; Synthese; Schüler; Unterrichtsziel
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Teaching Didactics/General Educational Topics
Corporate ContributorsDepartement für deutschsprachige Lehrerausbildung an der Babes-Bolyai Universität Klausenburg
Document typeArticle (journal)
ISSN1843-7133
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die Formulierung von Lernzielen ist eine Herausforderung für Junglehrer und Lehramtsstudenten. Im einleitenden Teil versucht die Autorin, die Unterschiede zwischen Lehr- und Lernzielen vorzustellen, mit Bezug zum Lehrplan und Curriculum. Weiter wird eine Taxonomie der Lernziele angeführt, [danach folgen] die […] Anweisungen zu deren Formulierung. Am Ende wird eine Liste von Verben, die bei der Formulierung der Lernziele anwendbar ist, angeführt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Establishing learning objectives (Lernziel) is a challenge for the debutant teachers and students undertaking courses in the pedagogy module. In the first part of the article the author tries to differentiate between teaching and learning objectives and to establish their connection with the curriculum and the didactic activity. In what follows, the paper gives us the taxonomy of learning objectives and a series of rules for their formulation. In addition a list of useful verbs for the formulation of learning objectives is also presented. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalNeue Didaktik Jahr: 2010
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication26.02.2013
Suggested CitationVelica, Ioana: Lernziele und deren Bedeutung im Unterricht - In: Neue Didaktik (2010) 2, S. 10-24 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-58593
export files