details
Original Title |
Die Konzeption eines Microteaching-Programms in Griechenland: Empfehlungen für das Training der Lehramtsstudierenden |
---|---|
Parallel title | The Concept of a Microteaching Program in Greece: Indications for the Teacher Training |
Author | Vrettos, Jannis E. |
Source | Unterrichtswissenschaft 23 (1995) 2, S. 162-174 |
Document | full text (1.131 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Empirische Untersuchung; Lehrbefähigung; Lehramt; Lehrerausbildung; Lehrerrolle; Microteaching; Training; Griechenland |
sub-discipline | Empirical Educational Research |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0340-4099; 03404099 |
Language | German |
Year of creation | 1995 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Ausgangspunkt der vorliegenden Studie ist die Tatsache, dass dem nichtverbalen Verhalten im Rahmen der Lehrerausbildung bislang kaum Beachtung geschenkt wird. Unser Ziel ist es, zu beweisen, dass das Training des nichtverbalen Verhaltens durch Microteaching die Ausdrucksfähigkeit und Expressivität von Lehramtsstudierenden erhöht und sich auf die Effektivität in anderen Lehrfertigkeiten positiv auswirkt. Der Anhang enthält den Beobachtungs-Evaluationsbogen zum nonverbalen Verhalten. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Purpose of this study is to point out that teacher education should give more attention to a systematic teacher training of nonverbal behavior based on microteaching as well as to the incorporation of the training skills into an effective training program. The study's results indicate a substantive change in the nonverbal behavior and an increase in nonverbal sensitivity and expressiveness. They also indicate that the training of nonverbal behavior influences the effectiveness in other training skills. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Unterrichtswissenschaft Jahr: 1995 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 10.09.2013 |
Citation | Vrettos, Jannis E.: Die Konzeption eines Microteaching-Programms in Griechenland: Empfehlungen für das Training der Lehramtsstudierenden - In: Unterrichtswissenschaft 23 (1995) 2, S. 162-174 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-81272 - DOI: 10.25656/01:8127 |