search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Jahresplanung für die didaktischen Tätigkeiten im Fach Sport. Verbesserungsvorschläge für Grundschule und Gymnasium
Authors
SourceNeue Didaktik (2010) 2, S. 79-86
Document  (1.339 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Contributors (corporate)Departement für deutschsprachige Lehrerausbildung an der Babes-Bolyai Universität Klausenburg
Document typeArticle (journal)
ISSN1843-7133; 18437133
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Didaktische Planung ist eine kontinuierliche Tätigkeit, die vor dem Bildungs- und Lehrprozess durchführt werden muss. Für die Erreichung besserer praktischer Ergebnisse, muss man eine operative didaktische Planung verwenden. Didaktische Planung ist eine notwendige Voraussetzung für wirksame Bildungs- und Lehrprozesse. […] Dieser Artikel möchte die Aufmerksamkeit darauf lenken, dass die theoretischen Inhalte in dem Jahresplan der Lehrkräfte, die das Fach Sport auf schulischem Niveau unterrichten, [… nicht eingehend berücksichtigt werden]. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Designing teaching activity must constitute in a continuous action that precede practical steps. For practical purposes and to successfully achieve the best possible finality on the field we need to be very effective when we plan our activity. Thus, it is necessary to shape the annual planning in a high percentage of what is done in practice. We consider that annual planning of teaching physical education and sport should be a part of the activity of specialized teachers. Through this article we want to draw attention to the theoretical shortcomings encountered in the annual planning of educational activities for teachers of physical education from pre-university level. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication26.02.2013
CitationProdea, Cosmin; Vaidahazan, Remus-Cristian: Jahresplanung für die didaktischen Tätigkeiten im Fach Sport. Verbesserungsvorschläge für Grundschule und Gymnasium - In: Neue Didaktik (2010) 2, S. 79-86 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-58650 - DOI: 10.25656/01:5865
export files

share content at social platforms