details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-opus-58492
DOI: 10.25656/01:5849
URN: urn:nbn:de:0111-opus-58492
DOI: 10.25656/01:5849
Original Title |
Fremdverstehen und Perspektivität im Geschichtsunterricht |
---|---|
Parallel title | Understanding the Other and Perspectivity in Teaching History |
Author | Körber, Andreas |
Source | 2012, [5] S. |
Document | full text (168 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Geschichtsunterricht; Didaktik; Fremdverstehen; Multiperspektivität; Vergangenheit; Gegenwart; Geschichte <Histor>; Fachdidaktik; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics/Teaching Social Science and Philosophy |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
Language | German |
Year of creation | 2012 |
review status | Review Status Unknown |
Abstract (German): | Der Aufsatz beleuchtet die Geschichte und das Zusammenspiel der Konzepte "Fremdverstehen" und "Perspektivität" beim historischen Denken und Lernen. |
Abstract (English): | The article explores the history and the interaction of the pedagogical concepts of "understanding the other" and "perspectivity" in teaching history. |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 31.07.2012 |
Citation | Körber, Andreas: Fremdverstehen und Perspektivität im Geschichtsunterricht. 2012, [5] S. - URN: urn:nbn:de:0111-opus-58492 - DOI: 10.25656/01:5849 |