search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Teamsupervision in Kindertagesstätten - Erfahrungen mit einer fachpsychologischen Begleitung erzieherischer Arbeit
Parallel titleTeam Supervision Child Care Centers
Author
SourcePraxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 42 (1993) 3, S. 83-87 ZDB
Document  (2.284 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0032-7034; 00327034
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In der vorliegenden Arbeit wird über die Erfahrung mit Teamsupervision in Kindertagesstätten berichtet. Einige Überlegungen zu gesellschaftspolitischen und beziehungspsychologischen Voraussetzungen der Arbeit von Erziehern und Erzieherinnen werden vorangestellt. Es folgen Beobachtungen und Erkenntnisse aus den Supervisionsgruppen, die sich auf implizite Berufsnormen der Erzieher und ihre teils unreflektierten Helferimpulse beziehen. Die Erfahrungen ermutigen zu einer Fortsetzung und Intensivierung der Supervisionsarbeit. (DIPF/ Orig.)
Abstract (English):This article reports about experiences made with team supervision in child care centers. Some thoughts about socio-political and relationship psychological conditions for the work pedagogues are first described. These are followed by observations and findings from the supervision groups, referring to implicit occupational norms of the pedagogues and their partially unreflected helping impulses. The experiences made are encouraging regarding continuing and intensifying the supervision work. (DIPF/ Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.08.2010
CitationKnoke, Harald: Teamsupervision in Kindertagesstätten - Erfahrungen mit einer fachpsychologischen Begleitung erzieherischer Arbeit - In: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 42 (1993) 3, S. 83-87 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-27150 - DOI: 10.25656/01:2715
export files

share content at social platforms