Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Originaltitel
"Kopfhörer rein, Welt aus." Individuelle Perspektiven auf musikalisch-kulturelle Teilhabe vor dem Hintergrund des capability approach
Paralleltitel"Put on your headphones; tune out the world." Individual perspectives on cultural participation in light of the capability approach
Autor
OriginalveröffentlichungCvetko, Alexander J. [Hrsg.]; Rolle, Christian [Hrsg.]: Musikpädagogik und Kulturwissenschaft. 1. Aufl. Münster; New York : Waxmann 2017, S. 87-103. - (Musikpädagogische Forschung; 38)
Dokument  (21.678 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-3-8309-3661-9; 9783830936619
SpracheDeutsch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This article investigates musical participation in grade 7. Four profiles of musical participation reflecting the degree of the children’s musical participation as well as their subjective well-being with respect to music, will be differentiated further by a qualitative analysis of written answers to open questions. These questions were part of a bigger survey for which we gathered data to investigate musical participation among students in secondary schools. Based on the capability approach, the analyses reveal that musical participation cannot be reduced to the classical dichotomy of participation and non-participation. By characterising the four profiles, it is instead possible to paint a multifaceted picture of the children’s individual perspectives on their musical participation. (DIPF/Orig.)
Beitrag in:Musikpädagogik und Kulturwissenschaft
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am03.07.2018
QuellenangabeKrupp-Schleußner, Valerie: "Kopfhörer rein, Welt aus." Individuelle Perspektiven auf musikalisch-kulturelle Teilhabe vor dem Hintergrund des capability approach - In: Cvetko, Alexander J. [Hrsg.]; Rolle, Christian [Hrsg.]: Musikpädagogik und Kulturwissenschaft. 1. Aufl. Münster; New York : Waxmann 2017, S. 87-103. - (Musikpädagogische Forschung; 38) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-156274 - DOI: 10.25656/01:15627
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen