search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Monograph, Collected Work or primary publication accessible at
URN:
TitleZur fachspezifischen Weiterentwicklung der Tutorienarbeit
Author
Source2018, 10 S. - (#VERNETZT. Beiträge aus dem Netzwerk Tutorienarbeit an Hochschulen; 5)
Document
Keywords (German)Tutor; Tutorium; Hochschuldidaktik; Fachspezifik; Weiterentwicklung; Schulung
sub-disciplineAdult Education / Further Education
Higher Education
Corporate ContributorsNetzwerk Tutorienarbeit an Hochschulen
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Immer wieder stellt sich in der Tutorienarbeit die Frage nach einer fachspezifischen Anpassung von Qualifizierungsmaßnahmen. Wie diese entwickelt, implementiert, begleitet und weiterentwickelt werden kann, soll in diesem Beitrag umrissen werden. (DIPF/Orig.)
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication16.05.2018
Suggested CitationKenner, Alessandra: Zur fachspezifischen Weiterentwicklung der Tutorienarbeit. 2018, 10 S. - (#VERNETZT. Beiträge aus dem Netzwerk Tutorienarbeit an Hochschulen; 5) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-155656
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)