details
Title |
Marcel Helbig: Sind Mädchen besser? Der Wandel geschlechtsspezifischen Bildungserfolgs in Deutschland. Frankfurt / New York: Campus Verlag 2012. [Rezension] |
---|---|
Author | Jenderek, Lydia |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 14 (2015) 2 |
Document | full text (163 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Mädchenbildung; Mädchenforschung; Abitur; Gymnasium; Psychologie; Sozialpsychologie; Geschlechterforschung; Soziale Herkunft; Studie; Dissertation; Rezension |
sub-discipline | Empirical Educational Research Educational Sociology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2015 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Marcel Helbig: Sind Mädchen besser? Der Wandel geschlechtsspezifischen Bildungserfolgs in Deutschland. Frankfurt / New York: Campus Verlag 2012, 337 S. ISBN 978-3-5933-9754-2 |
publisher's URL | http://www.klinkhardt.de/ewr/978359339754.html |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2015 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 12.07.2018 |
Citation | Jenderek, Lydia: Marcel Helbig: Sind Mädchen besser? Der Wandel geschlechtsspezifischen Bildungserfolgs in Deutschland. Frankfurt / New York: Campus Verlag 2012. [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 14 (2015) 2 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-155467 - DOI: 10.25656/01:15546 |