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Title
Friedenserziehung im Hybridkrieg gegen den Terror
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SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 39 (2016) 4, S. 16-19 ZDB
Document  (269 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Einteilung der Friedenserziehung in Maßnahmen bei Situationen relativer Ruhe, bei nicht mit Waffen ausgetragenen Spannungen und im Umfeld bewaffneter Konflikte wird um den Kontext Hybridkrieg gegen den (gegenwärtig besonders islamistischen) Terror ergänzt. Für dieses Aufgabenfeld werden folgende Aktivitäten in den Blick genommen: Reformulierung der islamischen Theologie im Sinne einer die Barmherzigkeit Gottes hervorhebenden Deutung, auf Friedensbau gerichteter islamischer Religionsunterricht, sozialpädagogische Prävention der Rekrutierung in Terrorgruppen, pädagogische Maßnahmen zur Verhinderung von "Gegenterror", Friedenserziehung in den Ursprungsregionen des Terrors. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The segmentation of peace education into measures to be taken in contexts of relative tranquility, measures to be taken in contexts of tension without armed fighting and measures for contexts of armed conflict is complemented by measures for the category of hybrid war against (today mainly Islamist) terrorism. For the latter task the following procedures are explicated: a reformulation of Islamic theology underlining the meaning of the mercy of God, peace oriented Islamic religious education in schools, social work measures preventing recruitment for terrorist groups, educational activities to prevent "counter-terrorism" and peace education in regions where terrorism originates. (DIPF/Orig.)
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Date of publication03.04.2018
CitationLenhart, Volker: Friedenserziehung im Hybridkrieg gegen den Terror - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 39 (2016) 4, S. 16-19 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-154600 - DOI: 10.25656/01:15460
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