search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Empirische Perspektiven friedenspädagogischen Handelns in Post-War-Societies
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 39 (2016) 4, S. 20-26 ZDB
Document  (269 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im Mittelpunkt dieses Beitrags stehen die Effekte einer friedenspädagogischen Lehrerfortbildung im Nachkriegs-Ruanda. Das Konzept der Maßnahme wird in den Diskurs der friedenspädagogisch möglichen Maßnahmen eingeordnet und die Intervention wird beschrieben. Die empirischen Ergebnisse legen die Hypothese nahe, dass mit schwachen Effekten solcher Konzepte zu rechnen ist. Das Ergebnis ist insofern ermutigend, als dass bisher keine empirische Evidenz für die Wirkung friedenspädagogisch motivierter Lehrerbildungen vorlag. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article reflects the effects of a peace education in-service teacher training in post-war Rwanda. The intervention is described and its concept discussed in the framework of different concepts of peace education. The empirical results suggest the hypothesis that such programs may show (weak) effects. The results are encouraging in so far as until now, no empirical evidence showing effects of this kind of teacher training have existed. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.04.2018
CitationKrogull, Susanne; Scheunpflug, Annette: Empirische Perspektiven friedenspädagogischen Handelns in Post-War-Societies - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 39 (2016) 4, S. 20-26 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-154593 - DOI: 10.25656/01:15459
export files

share content at social platforms