search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Rhythmuserleben mit Medien. Medienpädagogische Anmerkungen zur Produktion zeitlicher Gliederungen
Author
SourceMedienimpulse (2017) 3, 15 S. ZDB
Document  (446 KB) (formally revised edition)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2307-3187; 23073187
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Anhand einer hermeneutischen Lektüre der Arbeit „Vom Problem des Rhyth­mus“ von Richard Hönigswald wird gezeigt, dass die Aufforderung zur Re­flexion und Gestaltung medialer Reize, die als Rhythmen erlebt werden kön­nen, als Aufgaben der Medienpädagogik ausgewiesen werden können. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Based on a hermeneutical analysis of „Vom Problem des Rhythmus“ by Ri­chard Hönigswald it is argued, that asking for a reflection and design of media stimuli which can be experienced as rhythms is a task for media education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication29.03.2018
CitationSwertz, Christian: Rhythmuserleben mit Medien. Medienpädagogische Anmerkungen zur Produktion zeitlicher Gliederungen - In: Medienimpulse (2017) 3, 15 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-153646 - DOI: 10.25656/01:15364
export files

share content at social platforms