Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: The teacher as one of the factors influencing students’ perception of biology as a school subject
Paralleltitel: Ucitelji_ce kot en od vplivnih dejavnikov ucenceve_kine percepcije predmeta biologija
Autoren: ; ;
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 7 (2017) 2, S. 127-140
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Lehrer; Geschlecht; Einflussfaktor; Biologieunterricht; Schüler; Interesse; Unterrichtsinhalt; Unterrichtsmethode; Einstellung <Psy>; Sekundarstufe I; Wahrnehmung; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Fragebogenerhebung; Empirische Untersuchung; Slowakei
Pädagogische Teildisziplin: Fachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer; Pädagogische Psychologie
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The main aim of our research was to determine whether the teacher is one of the factors influencing students’ perception of biology as a school subject. The study also aimed to identify the influence of certain other factors in this regard, specifically: students’ gender and place of residence, the number of biology teachers who have taught the students, and the teachers’ gender. The sample consisted of 261 lower secondary school students (ISCED 2) in Slovakia, aged 14 and 15 years. A questionnaire with Likert-type items was used as a research instrument. The findings confirm the impact of the biology teacher on students’ perception of the subject. After removing the influence of the teacher, the students’ gender and place of residence did not have any significant influence on their perception of the subject. Two additional significant variables were the number of biology teachers who had taught the students and the teachers’ gender. The research confirmed that the teacher’s personality is one of the significant factors that can influence students’ perception of school subjects. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2017
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 05.07.2017
Empfohlene Zitierung: Kubiatko, Milan; Torkar, Gregor; Rovnanova, Lenka: The teacher as one of the factors influencing students' perception of biology as a school subject - In: CEPS Journal 7 (2017) 2, S. 127-140 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-146000