Home pedocs Search Navigationsstandort pedocs - details

pedocs - details

Article (journal) accessible at
URN:


Title: Wissenschaft und Bildung. Überlegungen zu einem problematischen Verhältnis und zur Aufgabe einer bildenden Interpretation neuzeitlicher Wissenschaft
Author:
Source: Zeitschrift für Pädagogik 36 (1990) 4, S. 597-620
Document:
Keywords (German): Bildung; Bildungstheorie; Naturwissenschaften; Wissenschaft; Wissenschaftstheorie; Geisteswissenschaften
Pedagogical sub-discipline: General Educational Science
Document type: Article (journal)
ISSN: 0044-3247
Language: German
Year of creation:
review status: peer-reviewed
other articles of this journal: Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 1990
Statistics: Number of document requests
Checksums: checksum comparison as proof of integrity
Date of publication: 17.07.2017
Suggested Citation: Benner, Dietrich: Wissenschaft und Bildung. Überlegungen zu einem problematischen Verhältnis und zur Aufgabe einer bildenden Interpretation neuzeitlicher Wissenschaft - In: Zeitschrift für Pädagogik 36 (1990) 4, S. 597-620 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-145614