details
Original Title |
Veränderung der Jugendarbeit durch die Frauenforschung |
---|---|
Parallel title | Changes in youth welfare work brought about by feminist research |
Author | Faulstich-Wieland, Hannelore |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 38 (1992) 6, S. 895-909 |
Document | full text (1.192 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Frauenforschung; Zeitschrift; Außerschulische Jugendbildung; Jugendarbeit |
sub-discipline | General Educational Science Gender Studies and Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 1992 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Im folgenden Beitrag geht es darum, am Beispiel einer für die Jugendarbeit zentralen Zeitschrift zu analysieren, in welcher Weise die Entstehung der Frauenbewegung und der Frauenforschung „Spuren" in den Sichtweisen der Jugendarbeit hinterlassen hat. Gesichtet werden die Zeitschriftenaufsätze von 1967 bis Anfang 1991, und es wird nachgezeichnet, wie sich die Konzeption der Jugendarbeit verändert hat und welche Diskussionen um das Geschlechterverhältnis in der Jugendarbeit geführt wurden. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Based on the analysis of one of the major journals on youth welfare work, the author examines in what way the emergence of the women's movement and of feminist research has left its "traces" on the approaches to youth welfare work. The articles published between 1967 and early 1991 are screened to show how the conception of youth welfare work changed and to outline the focus of the debates concerning the relation between the sexes in youth welfare work. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 1992 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 12.02.2018 |
Citation | Faulstich-Wieland, Hannelore: Veränderung der Jugendarbeit durch die Frauenforschung - In: Zeitschrift für Pädagogik 38 (1992) 6, S. 895-909 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-139849 - DOI: 10.25656/01:13984 |