details
Title |
«Ethik, Religionen, Gemeinschaft»: Entwicklungslinien eines (neuen) Fachbereichs |
---|---|
Authors | Bietenhard, Sophia; Estermann, Guido |
Source | Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 34 (2016) 3, S. 359-367 |
Document | full text (146 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lehrerbildung; Ethikunterricht; Religionsunterricht; Fachbereich |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0259-353X; 0259353X |
Language | German |
Year of creation | 2016 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | «Ethik, Religionen, Gemeinschaft» (ERG) wird im Lehrplan 21 in den Fachbereich «Natur, Mensch, Gesellschaft» integriert und entwickelt damit das bereits bekannte ko-konstruktivistische Lehr- und Lernverständnis für weltanschauliche, philosophische, ethische und soziale Inhalte und Fähigkeiten weiter. |
Abstract (English): | The new curriculum for all German-speaking Swiss cantons establishes the non-denominational school subject «Ethics, Religions, Community» (ERG) that teaches ethics, comparative religious studies and social studies. The subject offers a vast area of pedagogical challenges in teaching and learning ERG, which need to be explored empirically as well as analytically. |
other articles of this journal | Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung Jahr: 2016 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 04.07.2018 |
Citation | Bietenhard, Sophia; Estermann, Guido: «Ethik, Religionen, Gemeinschaft»: Entwicklungslinien eines (neuen) Fachbereichs - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 34 (2016) 3, S. 359-367 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-139314 - DOI: 10.25656/01:13931 |