search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Kompetenzentwicklung angehender Sachunterrichtslehrkräfte zwischen disziplinärer Verortung und interdisziplinärer Herausforderung: Einlassungen aus der Sicht der Bildung für nachhaltige Entwicklung
Author
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 34 (2016) 3, S. 294-304 ZDB
Document  (141 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Vor dem Hintergrund allgemeiner Modelle professioneller Handlungskompetenz und der besonderen Anforderungen an einen Sachunterricht aus der Perspektive von Bildung für nachhaltige Entwicklung lassen sich wichtige Fähigkeiten und Fertigkeiten einer erfolgreichen Lehrkraft ableiten. Der Frage, wie solche Kompetenzen bei angehenden Sachunterrichtslehrkräften angebahnt und entwickelt werden können, soll aus der Perspektive von Bildung für nachhaltige Entwicklung als tragender Bildungskonzeption für einen inter- und transdisziplinär angelegten Sachunterricht nachgegangen werden.
Abstract (English):Against the background of various models of teachers’ professional competences in general and especially as regards teaching basic science and social studies from the perspective of education for sustainable development, it is possible to derive important competences for becoming a successful teacher. The question remains how the development of such competences can be supported in teacher education. With respect to education for sustainable development, the article explores how open learning environments can be introduced as a way of supporting competence development especially regarding inter- and transdisciplinary approaches to teaching basic science and social studies.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.07.2018
CitationBarth, Matthias: Kompetenzentwicklung angehender Sachunterrichtslehrkräfte zwischen disziplinärer Verortung und interdisziplinärer Herausforderung: Einlassungen aus der Sicht der Bildung für nachhaltige Entwicklung - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 34 (2016) 3, S. 294-304 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-139267 - DOI: 10.25656/01:13926
export files

share content at social platforms