search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Fokus «Fächerübergreifender Unterricht auf der Sekundarstufe I». – Integrationsdidaktik an der Pädagogischen Hochschule Thurgau
Authors
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 34 (2016) 1, S. 28-34 ZDB
Document  (137 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im Modul «Integrationsdidaktik» an der Pädagogischen Hochschule Thurgau setzen sich Studierende mit Lehrbefähigung «Natur und Technik» oder «Räume, Zeiten, Gesellschaften» mit fächerübergreifendem Unterricht auf der Zielstufe Sek I auseinander. Bei der Durchführung im Frühlingssemester 2015 wurde das Modul im Rahmen einer Masterarbeit mittels Fragebogen wie auch halbstrukturierter Interviews umfassend evaluiert. Die Ergebnisse bei der kleinen Stichprobe zeigen, dass die Inhalte und die Gestaltung des Moduls insbesondere auf die Haltungen, die Motivation und die Selbstwirksamkeitsüberzeugung der Studierenden einen positiven Effekt haben.
Abstract (English):The module on integrated pedagogical methods offered at the PHTG provides pre-service teachers who pursue a teaching qualification in science or in history and geography with the opportunity to gain an insight into content-based interdisciplinary teaching in lower secondary education. The module was evaluated in 2015 in a master’s thesis for which data was collected by means of questionnaires and interviews. The results from this small sample show that the contents and the structure of the module have a positive effect on the pre-service teachers’ beliefs about learning, on their motivation as well as on their self-efficacy beliefs.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication01.11.2017
CitationSchriebl, Daniela; Good, Franziska: Fokus «Fächerübergreifender Unterricht auf der Sekundarstufe I». – Integrationsdidaktik an der Pädagogischen Hochschule Thurgau - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 34 (2016) 1, S. 28-34 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-139160 - DOI: 10.25656/01:13916
export files

share content at social platforms