search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Begabte Schüler in Integrationsklassen - Untersuchung zur Entwicklung von Schulleistungen, sozialen und emotionalen Faktoren
Parallel titleGifted students in integrative classes - A study on both the development of academic achievement and social and emotional factors
Authors
SourceZeitschrift für Pädagogik 37 (1991) 2, S. 215-223 ZDB
Document  (785 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der vorliegende Artikel behandelt die Frage, inwieweit sich die Integration von lernbehinderten Kindern in die „Regelklasse mit Heilpädagogischer Schülerhilfe" auf die Entwicklung von überdurchschnittlich begabten Schülern negativ auswirkt. Die Ergebnisse der durchgeführten Untersuchung liefern keinerlei Anhaltspunkte dafür, daß begabte Schüler in Integrationsklassen im Vergleich zu begabten in gewöhnlichen Regelklassen bezüglich Schulleistung, sozialer Stellung, subjektiven Wohlbefindens (Schulunlust) und Einschätzung der eigenen schulischen Fähigkeiten (Begabungskonzept) benachteiligt sind. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article deals with the question, to what extent the integration of learning disabled children into "regular classes with resource-room programs" might have a negative influence on the development of highly gifted students. The findings of the research do not supply any significant indications, that gifted students in integrative classes - compared to gifted pupils in regular classes - are places at a disadvantage with regard to their academic achievements, their social position, their subjective well-being and their self-assessment of the own academic abilities. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication11.07.2017
CitationBless, Gerard; Klaghofer, Richard: Begabte Schüler in Integrationsklassen - Untersuchung zur Entwicklung von Schulleistungen, sozialen und emotionalen Faktoren - In: Zeitschrift für Pädagogik 37 (1991) 2, S. 215-223 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-130245 - DOI: 10.25656/01:13024
export files

share content at social platforms