Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
OriginaltitelFragmented knowledge and missing connections between knowledge from different hierarchical organisational levels of reproduction among adolescents and young adults
ParalleltitelNepovezanost in manjkajoce povezave med znanjem z razlicnih hierarhicnih organizacijskih ravni razmnozevanja, ki ga izkazujejo mladostniki in mlajsi odrasli
Autoren ;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 7 (2017) 1, S. 69-91
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Wissen; Biologieunterricht; Reproduktion; Schüler; Lehramtsstudent; Fortpflanzung; Sexualität; Auffassung; Jugendlicher; Junger Erwachsener; Sekundarstufe II; Gymnasium; Berufsschule; Fragebogenerhebung; Empirische Untersuchung; Slowenien
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Fachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Based on the responses of our sample (N = 310) of adolescents and young adults from Slovenia (students of secondary and tertiary schools, university students) to a number of tasks covering reproduction, from the molecular to organismal levels, it can be concluded that their knowledge is seriously flawed. Correlations of knowledge between individual tasks are low, or even negative, showing patchiness and missed connections between different aspects of reproduction. Our study confirms the well-known difficulties in building a consistent body of knowledge on the genetic-inheritance axis while expanding it to the anatomy and physiology of reproduction. It is crucial to stress the quality of elementary school biology, and science (biology) courses in secondary schools because, for most people, this will be the last formal contact with some important topics that could influence their life decisions. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2017
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am18.04.2017
Empfohlene ZitierungSorgo, Andrej; Siling, Rebeka: Fragmented knowledge and missing connections between knowledge from different hierarchical organisational levels of reproduction among adolescents and young adults - In: CEPS Journal 7 (2017) 1, S. 69-91 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-129593
Dateien exportieren