Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  


Titel: The R package CDM for cognitive diagnosis models
Autoren: ; ; ; ;
Originalveröffentlichung: Journal of Statistical Software 74 (2016) 2, S. 1-24
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Statistische Analyse; Statistische Methode; Computerprogramm; Datenanalyse; Diagnostik; Modell; Kognitive Leistung
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Pädagogische Psychologie
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 1548-7660
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): This paper introduces the R package CDM for cognitive diagnosis models (CDMs). The package implements parameter estimation procedures for two general CDM frameworks, the generalized-deterministic input noisy-and-gate (G-DINA) and the general diagnostic model (GDM). It contains additional functions for analyzing data under these frameworks, like tools for simulating and plotting data, or for evaluating global model and item fit. The paper describes the theoretical aspects of implemented CDM frameworks and it illustrates the usage of the package with empirical data of the common fraction subtraction test by Tatsuoka (1984).
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 28.02.2017
Empfohlene Zitierung: George, Ann Cathrice; Robitzsch, Alexander; Kiefer, Thomas; Groß, Jürgen; Ünlü, Ali: The R package CDM for cognitive diagnosis models - In: Journal of Statistical Software 74 (2016) 2, S. 1-24 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-127017