search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Ethische Bildung und Werteerziehung - Handbuch für Lehrkräfte und Erzieher/innen an europäischen Schulen und Kindergärten
Parallel titleEthics and Values Education - Manual for teachers and educators in European schools and kindergartens
Authors
Other contributors (e.g. editor)Mazzoni, Valentina [Mitarb.]; Mortari, Luigina [Mitarb.]
SourceHeiligenkreuz am Waasen : LogoMedia Verlag 2015, 70 S.
Document  (23.381 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Contributors (corporate)Kirchliche Pädagogische Hochschule, Graz [Übers.]; Institut für Lern-Innovation, Nürnberg [Übers.]; Bundesverband Ethik, Marburg [Übers.]
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
ISBN978-3-902085-14-6; 9783902085146
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Publikation ist an Lehrkräfte, Kindergartenpädagogen/innen, Erzieher/innen und alle weiteren interessierten Leser/innen gerichtet und stellt einen umfassenden Leitfaden für Ethische Bildung und Werteerziehung (EBW) an europäischen Schulen und Kindergärten dar. Das Handbuch ist wie folgt aufgebaut: Nach einer kurzen Einleitung erhalten Leser/innen eine allgemeine Einführung in Konzepte und Ansätze ethischer Bildung und Werteerziehung. [...] Anschließend finden Leser/innen zentrale Theorien und Erkenntnisse über die Moralentwicklung von Kindern, gefolgt von Überlegungen zu Beziehung und Kommunikation im Bereich der ethischen Bildung und Werteerziehung. Den Hauptteil des Handbuchs bilden Beschreibungen und Beispiele verschiedener Methoden, die Sie im Unterricht für ethische Bildung und Werteerziehung nutzen können. [...] Der Leitfaden schließt mit hilfreichen Tipps, wie Sie Ihre eigenen Unterrichtsmaterialien entwickeln können. (Autor)
Abstract (English):The publication is addressed to teachers, educators and all other interested readers and represents a comprehensive guide for ethical and values education (EVE) in European schools and kindergartens. The manual is organized as follows: After a brief introduction readers get a general introduction to concepts and approaches of ethical and values education. [...] Then readers will find central theories and findings on the moral development of children, followed by reflections on relationship and communication in the field of ethical and values education. Descriptions and examples of various methods that can be used for ethical and values education in the classroom form the main part of the manual. [...] The guide concludes with helpful tips on how you can develop your own teaching materials. (Author)
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication12.01.2016
CitationCurko, Bruno; Feiner, Franz; Gerjolj, Stanko; Juhant, Janez; Kreß, Kerstin; Pfeil, Thomas; Pokorny, Svenja; Schlenk, Evelyn; Strahovnik, Vojko: Ethische Bildung und Werteerziehung - Handbuch für Lehrkräfte und Erzieher/innen an europäischen Schulen und Kindergärten. Heiligenkreuz am Waasen : LogoMedia Verlag 2015, 70 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-115913 - DOI: 10.25656/01:11591
export files

share content at social platforms