details
Original Title |
Reform der Erziehung. Eine Auseinandersetzung mit Andreas Flitner |
---|---|
Parallel title | Educational reform. A discussion of Andreas Flitner's position |
Author | Grunder, Hans-Ulrich |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 40 (1994) 6, S. 925-939 |
Document | full text (1.386 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Reformpädagogik; Forschung; Bildungsgeschichte; Bildungsreform; Bildungstheorie; Flitner, Andreas |
sub-discipline | General Educational Science |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 1994 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Hans-Ulrich Grunder diskutiert am Beispiel von Andreas Flitners „Reform der Erziehung", ob eine pädagogische Aktualisierung ohne Rückgriff auf die Ergebnisse der bildungshistorischen Forschung möglich ist. Er versucht die These zu begründen, daß ohne Beachtung der Historiographie eine legitime Pädagogik nicht entwickelt werden kann. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Taking Andreas Flitner's "Reform of Education" as an example, the author discusses the question whether a pedagogical actualization is at all possible without drawing on the results of historio-educational research. He tries to substantiate the thesis that a legitimate pedagogy cannot be developed without taking historiography into account. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 1994 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 14.07.2016 |
Citation | Grunder, Hans-Ulrich: Reform der Erziehung. Eine Auseinandersetzung mit Andreas Flitner - In: Zeitschrift für Pädagogik 40 (1994) 6, S. 925-939 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-111167 - DOI: 10.25656/01:11116 |