search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Motivationsprozesse im Jugend- und Erwachsenenalter. Wie kann die Motivation für Schule und Ausbildung gesteigert werden?
Parallel titleMotivation Processes in Adolescence and Adulthood
Author
SourceSchulverwaltung : Fachzeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement. Bayern (2015) 3, S. 71-73 ZDB
Document  (286 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1433-4674; 14334674
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In diesem Beitrag werden die Bedingungen für eine gelingende Motivation für Bildung und Ausbildung analysiert: Warum fällt es vielen Jugendlichen und jungen Erwachsenen leicht, sich für Schule und Ausbildung zu motivieren, während es anderen sehr schwerfällt? Aus den identifizierten Motivationsprozessen werden dann Hinweise abgeleitet, welche Hilfestellung die Bildungsinstitutionen geben können. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article examines conditions for a successful motivation for education and training: Why can many teenagers and young adults easily motivate themselves for schools and education, while other show serious motivational difficulties? On the base of identified motivational processes measures are suggested that educational institutions can provide. (Author)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication01.07.2015
CitationMartens, Thomas: Motivationsprozesse im Jugend- und Erwachsenenalter. Wie kann die Motivation für Schule und Ausbildung gesteigert werden? - In: Schulverwaltung : Fachzeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement. Bayern (2015) 3, S. 71-73 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-109762 - DOI: 10.25656/01:10976
export files

share content at social platforms