search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Luther und die Reformation: Erwägungen und Kritik im Spiegel aktueller Literatur
Parallel titleLuther and the Reformation: Considerations and Critique as Reflected in the Current Literature
Author
SourceInternational Dialogues on Education. Past and Present 4 (2017) 2, S. 26-47 ZDB
Document  (1.063 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2198-5944; 21985944
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die literarische Luther-Produktion läuft seit mehr als einem Jahr auf vollen Touren – mit beeindruckenden Ergebnissen. Der Beitrag fragt nach der heutigen Sicht von Historikern, Kirchenhistorikern und Schriftstellern auf Martin Luther. Folgende Themen werden anhand von Literaturbeispielen behandelt: Luthers Wurzeln im Mittelalter – Herausragende Leistungen – Schätze der Reformation in Wort und Bild – Der besondere Zugang zu Luther – Luther-Kritik aus nachchristlicher Sicht – Luther und die Katholiken – Die Zukunft der Kirchen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The literary production on Luther has been in full swing for more than a year – with impressive results. This contribution is looking at the current view of Martin Luther by historians, church historians and literary authors. The following themes are dealt with through examples from the literature: Luther’s roots in the Middle Ages – Outstanding achievements – Treasures of the Reformation in words and images – The special approach to Luther – Critique of Luther from a post-Christian perspective – Luther and the Catholics – The future of churches. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication11.05.2017
CitationRetter, Hein: Luther und die Reformation: Erwägungen und Kritik im Spiegel aktueller Literatur - In: International Dialogues on Education. Past and Present 4 (2017) 2, S. 26-47 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-139919 - DOI: 10.25656/01:13991
export files

share content at social platforms