search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Monograph, Collected Work or primary publication accessible at
URN:
TitleIntercultural Learning in History Education (2001)
Author
Source2017, 21 S.
Document
Keywords (German)Geschichtsunterricht; Interkulturelle Bildung; Interkulturelle Kompetenz; Interkulturelle Pädagogik
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Teaching Didactics/Teaching Social Science and Philosophy
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
LanguageEnglish
Year of creation
review statusReview Status Unknown
Abstract (English):This is the abridged translation of the introductory article to a collection of papers presented at a conference on “intercultural history education” in November 2000 in Hamburg; KÖRBER, ANDREAS (2001): "Interkulturelles Lernen im Geschichtsunterricht - eine Einleitung." In: KÖRBER, ANDREAS (Ed.) (2001): Interkulturelles Geschichtslernen.: Geschichtsunterricht unter den Bedingungen von Einwanderung und Globalisierung; konzeptionelle Überlegungen und praktische Ansätze Münster: Waxmann: (Novemberakademie, 2), pp. 5–26. Some additional remarks from the perspective of 2016 have been included as endnotes. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Bei diesem Text handelt es sich um eine überarbeitete, englische Übersetzung eines Beitrags, der 2001 unter dem Titel "Interkulturelles Lernen im Geschichtsunterricht - eine Einleitung" erschienen ist in: Interkulturelles Geschichtslernen. Geschichtsunterricht unter den Bedingungen von Einwanderung und Globalisierung; konzeptionelle Überlegungen und praktische Ansätze, hg. von Andreas Körber, Münster: Waxmann 2001, S. 5-26 (Novemberakademie, Bd. 2). (DIPF/paul)
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication17.03.2017
Suggested CitationKörber, Andreas: Intercultural Learning in History Education (2001). 2017, 21 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-129052
export files