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Original Title
Pädagogik nach der Moderne? Vom kritischen Umgang mit Pluralismus und Dogmatismus
Parallel titlePost-modern pedagogics? The critical approach to pluralism and dogmatism
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 39 (1993) 5, S. 857-870 ZDB
Document  (1.288 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):"Erziehung im Sinne einer zielgewissen und herstellenden Tätigkeit findet heute erneute Kritik. Gerät diese jedoch, wie im Verbund von "Anti-Pädagogen" und "Pädagogen der Postmoderne", zur Kritik der modernen Pädagogik schlechthin, wird die selbstkritische Tradition moderner Pädagogik und damit ihr noch immer unausgeschöpftes Bemühen unterschlagen, "in ungewisser Zeit" auf eine unbestimmte, für die Selbstbestimmung aller offene Zukunft vorzubereiten." Gliederung:1. Postmoderne Erziehungswissenschaft/ 2. Postmoderne Erziehungswissenschaft und die in ihr vergessene und zugleich übermittelte Tradition/ 3. Schlußfolgerung (DIPF/Text übernommen)
Abstract (English):Today, education in the sense of a teleological and productive action is again subject to critique. If this critique, however, consists in a critique of modern pedagogics as such, as that formulated by the alliance of "anti-pedagogues" and "pedagogues of post-modernism", then the self-critical tradition of modern pedagogics is suppressed and, with it, its still unexhausted effort to prepare -"within an uncertain period of time" - for an uncertain future which is open to the self-determination of each and everyone. (DIPF/Orig.)
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Date of publication14.06.2017
CitationGöstemeyer, Karl-Franz: Pädagogik nach der Moderne? Vom kritischen Umgang mit Pluralismus und Dogmatismus - In: Zeitschrift für Pädagogik 39 (1993) 5, S. 857-870 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-112459 - DOI: 10.25656/01:11245
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